Ana içeriğe atla

Hyflex Sınıflarda Etkileşim

Hybrid+Flexible şeklinde tasarlanan sınıflarda öğrenciler, kendi tercihlerine göre derse uzaktan senkron ya da yüz yüze senkron şeklinde katılım göstermektedirler.

Bu sınıflarda, uzaktan katılım sağlayan öğrenciler ile bazen etkileşim zayıf olabilmekte, bir süre sonra bağlantı tamamen kopabilmektedir. Bu durumun önüne geçmek için her iki öğrenen grubu ile dengeli bir etkileşim içinde olmak gerekmektedir.

 


 Peki Etkileşimi Nasıl Arttırabiliriz?

Aynı öğrenme çıktılarını elde etmek için uzaktan ve yüz yüze öğrencilerinizin hangi materyallere ve öğrenme deneyimlerine ihtiyacı olacak?

- Derste yapılacak etkinlikleri dersten önce, uzaktan katılan grup ile yüz yüze katılan grup için detaylı olarak planlayın.

- Yüz yüze ve uzaktan katılan öğrencilerin beklentilerini temel hatlarıyla belirleyen bir topluluk sözleşmesi oluşturun.

 Bağlantıyı Koparmayın

  • Uzaktan katılan öğrenenler için yüz yüze katılan öğrenenlerin sorularını tekrar edin.
  • Uzaktan katılan öğrenenlere soru sorun ve katılmaları için zaman tanıyın.
  • Uzaktan katılan öğrenenlere seslenirken kameraya bakın ve mikrofana yakın durun.

 Dijital Araçları Kullanın

  • Uzaktan katılan öğencilerin soruları için chat ekranını kontrol edin.
  • Ders sırasında mini anketler yaparak öğrencilerden bir konu hakkındaki düşüncelerini ve geri bildirimlerini alın.
  • Sınıf iletişimi ve işbirliği için dijital araçlardan yardım alın.

Topluluk Duygusu Oluşturun

Derse uzaktan ve yüz yüze katılan öğrencilerin birbirleri ile bağlantı kurmalarını sağlayın.

  • Tartışma forumları
  • Heterojen çalışma grupları (F2F & Online)
  • İşbirlikçi aktiviteler
  • Akran öğretimi
  • Buz kırıcı etkinlikler
  • vs.

 Formatif Değerlendirme Teknikleri

Derste formatif değerlendirme tekniklerini kullanın.

  • Bir dakikalık çalışmalar
  • Öğrenci tarafından oluşturulan sorular
  • Tek cümlelik özet
  • Öz-değerlendirme
  • Akran-değerlendirme
  • vs.